fredag 11. oktober 2013

Fransk lunsj i London

Det er på tide med en tur ut av byen, og London er bare en liten togtur unna Brussel. For å få det meste ut av turen kan det være greit å legge noen planer. Slik holder du blodsukkeret intakt.

Det er kanskje ikke så politisk korrekt å skrive om stedet jeg ble tatt med til første gang jeg var i London med en tidligere kjæreste. Men la oss være litt pragmatiske.

Sist jeg var i London gikk jeg tilfeldigvis forbi en liten bakgate til New Bond Street, og plutselig fikk jeg flashback. Det måtte være her jeg hadde spist en usannsynlig god lunsj for noen år siden. Og rett fikk jeg da jeg smatt rundt et hjørne og fikk øye på Aubaine. 
Det kan være slitsomt å gå på shopping i New Bond Street. Aubaine er definitivt et avbrekk fra det travle London, en liten oase for å bruke et litt slitt uttrykk. Stedet er perfekt for en frokost eller lunsj med et klassisk britisk utvalg som spenner fra havregrøt med frisk frukt, yoghurt og granola eller egg slik du liker dem. Selv liker jeg å gå for en croque monsieur og ferskpresset juice. Skal du dele med noen gir brødkurven med fransk brød og croissanter bakt på stedet kontinental følelse. I følge min hyggelige franske servitør finner du ikke lignende i London. Jeg er ikke uenig. En liten bellini hører også med før du tar turen videre ned Dover Street til Louboutin og Jimmy Choo. 


Ta høyde for en liten dessert, selv etter frokost. Ulike typer sponge cakes, makroner og diverse franske sjokoladekaker med Nutella dominerer fatet du blir presentert for. Med stor sannsynlighet er det lørdag når du tar tiden til å besøke Aubaine - så hvorfor ikke?
Forsøk å få et av de få vindusbordene, så kan du samtidig drive litt peoplewatching i et strøk du ikke finner maken til i Norge. Med stor sannsynlighet dukker det en kjekkas opp med strømper som matcher solbrillene (begge deler oransje). Du skal heller ikke se bort fra at han nyter et glass god rødvin (eller to) til frokost. Hamburgeren er bare tilbehøret. 

Bedre avbrekk under shoppingturen til London skal du lete lenge etter.

Er du ikke i området? Aubaine har flere filialer - sjekk hjemmesidene til Aubaine

P.s. Har du planer om å spise lunsj primetime kan det være greit med en reservasjon. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar